Komissiyalar
Komissiyalar sotuv jamoasi a'zolarini rag'batlantirish uchun kuchli vositadir. Ular samaradorlikni rag'batlantiradi, mahsuldorlikni oshiradi va sog'lom raqobatni rag'batlantiradi. Odoo ning Sotuvlar ilovasidagi Komissiyalar funksiyasi sotuvchilar yoki sotuv jamoarelarini ularning samaradorligiga qarab mukofotlash imkonini beradi. Bu funksiya biznes maqsadlariga mos keladigan moslashuvchan, o'lchanadigan komissiya tuzilmalarini yaratishni qo'llab-quvvatlaydi, xoh bu daromad, hajm, foyda yoki takroriy shartnomalarni boshqarishni anglatsin.
Sozlash
Komissiyalar funksiyasini yoqish uchun Sales app ‣ Configuration ‣ Settings
ga o'ting. Invoicing
bo'limiga aylanib, Commissions
belgilamasini belgilang. Keyin Save
tugmasini bosing. Buni qilish menyu satriga yangi Commissions
menyusi paydo bo'lishiga sabab bo'ladi. Yangi komissiya rejasini yaratish uchun Commissions ‣ Comission Plans
ga o'ting va New
tugmasini bosing.
Komissiya rejasi tuzilishi
Har bir komissiya rejasi bir nechta komponentlardan iborat:
Based on
: KomissiyalarTargets
yokiAchievements
ga erishish asosida berilishini belgilaydiper
: Reja individual sotuvchilarga yoki butun sotuv jamoasiga taalluqli ekanligini ko'rsatadiTarget Frequency
: Maqsadlar qanchalik tez-tez yangilanishini belgilaydi: Oylik, Choraklik yoki Yillik.Achievements
: Komissiyalar uchun nima o'lchanayotganini belgilaydi.
Maqsadga asoslangan komissiya rejalari
Maqsadga asoslangan komissiya rejasida komissiyalar sotuv maqsadlariga erishish foiziga qarab beriladi. Maqsadga asoslangan rejalar aniq, o'lchanadigan maqsadlarni belgilash uchun ideal, masalan, chorakda ma'lum miqdordagi sotuvni hisoblash, keyin sotuvchilarni ushbu maqsadga qanchalik yaqinlashishi yoki uni oshirib yuborishiga qarab bosqichma-bosqich mukofotlash.
TIP
Maqsadga asoslangan rejalar Yutuq asosidagi rejalardan farq qiladi, chunki ular oldindan belgilangan, sobit maqsadga erishishga asoslanadi. Ular maqsadga asoslangan rag'batlantirish va samaradorlik bosqichlariga e'tibor qaratadi.
Yangi maqsadga asoslangan komissiya rejasini sozlash uchun Sales app ‣ Commissions ‣ Commission Plans
ga o'ting, keyin New
tugmasini bosing. Based on
ochiladigan menyusiga bosing va Targets
ni tanlang. Keyin per
maydonida variantni tanlang.
On Target Commission
maydonida maqsadning [100%] ga erishish uchun to'lov miqdorini belgilang. Effective Period
maydonlarini yangilang va ushbu reja uchun sanalarni tasdiqlang. Keyin Target Frequency
maydonini maqsadlar qanchalik tez-tez belgilanishi va baholanishiga qarab yangilang.
- Oylik: tez-tez to'lovlar bilan qisqa muddatli maqsadlar.
- Choraklik: biznes tsikllari bilan mos keladi va o'rta muddatli maqsadlarni ta'minlaydi.
- Yillik: strategik rejalashtirish uchun uzoq muddatli sotuv maqsadlari.
Target Frequency
maydoni yangilangandan so'ng, Targets
yorlig'i tegishli vaqt oralig'i ro'yxati bilan yangilanadi. Har bir Period
uchun Target
maqsadini kiriting.
Achievements
yorlig'ida Add a new achievement
tugmasini bosib, ushbu reja uchun bir yoki bir nechta Achievement metric
qo'shing.
Sales People
yorlig'ini bosib, ushbu rejani tegishli xodimlarga tayinlang. Add a new Sales Person
tugmasini bosib ularni alohida qo'shing yoki Add Multiple Salespersons
tugmasini bosib bir nechta kishini birdan qo'shing.
TIP
Add Multiple Salespersons
tugmasi faqat ../../general/developer_mode
faol bo'lgan taqdirdagina mavjud.
Darajalar
Qo'shimcha rag'batlantirish berish uchun Maqsadga asoslangan rejalarga komissiya darajalari qo'shilishi mumkin. Bu pog'onalar sotuvchilarga ularning samaradorlik darajalariga qarab turli komissiya miqdorlarini olish imkonini beradi. Darajalar [0%] dan boshlangan holda bosqichma-bosqich oshishi mumkin. Bu sotuvchilarning maqsadning [100%] ga erishmasalar ham komissiya olish imkoniyatini beradi, shuningdek [100%] dan oshib ketish imkoniyatini ham beradi. Komissiya darajalarini komissiya rejasini yaratishda Commissions
yorlig'idan belgilash mumkin.
Agar 100% dan yuqori darajalar qo'shilmasa, sotuvchilar belgilangan komissiyadan yuqori daromad ololmaydilar.
TIP
Quyidagi rejada darajalar [0%] dan boshlanib, [300%] gacha davom etadi. Agar sotuvchi kutilgan maqsadning [100%] ini oshirib yuborsa, ularning kutilgan to'lovi [300%] gacha oshishda davom etadi.
Yutugga asoslangan komissiya rejalari
Yutuq asosidagi komissiya rejasida sotuvchilar hisob-faktura qiymatining foizini komissiya sifatida oladilar. Maqsadga asoslangan rejalar ma'lum maqsadlardan qat'i nazar, sotuv faoliyatini doimiy ravishda mukofotlash uchun idealdir. Masalan, qancha sotilganidan qat'i nazar, barcha hisob-kitob qilingan miqdorlar uchun [5%] komissiya taklif qilish.
TIP
Yutugga asoslangan rejalar Maqsadga asoslangan rejalardan farq qiladi, chunki ular tekis, doimiy stavka yordamida haqiqiy yutuqlarga asoslanib hisoblanadi. Ular davomiy, maqsadga asoslanmagan kompensatsiya rejalari uchun foydalidir.
Yangi maqsadga asoslangan komissiya rejasini sozlash uchun Sales app ‣ Commissions ‣ Commission Plans
ga o'ting, keyin New
tugmasini bosing. Based on
ochiladigan menyusiga bosing va Achievements
ni tanlang. Keyin per
maydonida variantni tanlang.
Effective Period
maydonlarini yangilang va ushbu reja uchun sanalarni tasdiqlang. Keyin Target Frequency
maydonini maqsadlar qanchalik tez-tez belgilanishi va baholanishiga qarab yangilang.
Achievements
yorlig'ida Add a new achievement
tugmasini bosib, ushbu reja uchun bir yoki bir nechta Achievement metric
qo'shing.
Sales People
yorlig'ini bosib, ushbu rejani tegishli xodimlarga tayinlang. Add a new Sales Person
tugmasini bosib ularni alohida qo'shing yoki Add Multiple Salespersons
tugmasini bosib bir nechta kishini birdan qo'shing.
Yutuqlar
Samaradorlik rejalarida samaradorlikni bir nechta usul bilan o'lchash mumkin. Bular har bir rejaning Achievements
yorlig'ida sozlanadi.
Amount Sold
: sotuv buyurtmalarining (SOs) umumiy qiymati.Amount Invoiced
: tasdiqlangan hisob-fakturalarning umumiy qiymati.Quantity Sold
:SOs (Sales Orders)
orqali sotilgan birliklarning umumiy soni.Quantity Invoiced
: hisob-kitob qilingan birliklarning umumiy soni.Margin
: foyda marjasi (sotuv narxi minus xarajat narxi).MRR
: obuna sotuvlaridan yangi Oylik takroriy daromad. Bu variant faqatSubscriptions
ilovasi o'rnatilgan bo'lsagina mavjud.
TIP
Reja nimaga Based on
qilinganidan qat'i nazar, har bir rejada Yutuqlar ham, Maqsadlar ham sozlanishi kerak.
Rejani tasdiqlash
Yangi rejaning tafsilotlarini tasdiqlagandan so'ng, Approve
tugmasini bosing. Bu rejani Draft
bosqichidan Approved
bosqichiga o'tkazadi.
WARNING
Approved
bosqichidagi komissiya rejalarini tahrirlash mumkin emas. Tasdiqlangan rejani tahrirlash uchun avval uni Reset to Draft
qilish kerak.
Reja tasdiqlanganidan so'ng, Odoo avtomatik ravishda samaradorlikni kuzatib boradi va belgilangan parametrlarga asoslanib komissiyalarni hisoblab chiqadi.