Skip to content

Komissiyalar

Komissiyalar sotuv jamoasi a'zolarini rag'batlantirish uchun kuchli vositadir. Ular samaradorlikni rag'batlantiradi, mahsuldorlikni oshiradi va sog'lom raqobatni rag'batlantiradi. Odoo ning Sotuvlar ilovasidagi Komissiyalar funksiyasi sotuvchilar yoki sotuv jamoarelarini ularning samaradorligiga qarab mukofotlash imkonini beradi. Bu funksiya biznes maqsadlariga mos keladigan moslashuvchan, o'lchanadigan komissiya tuzilmalarini yaratishni qo'llab-quvvatlaydi, xoh bu daromad, hajm, foyda yoki takroriy shartnomalarni boshqarishni anglatsin.

Sozlash

Komissiyalar funksiyasini yoqish uchun Sales app ‣ Configuration ‣ Settings ga o'ting. Invoicing bo'limiga aylanib, Commissions belgilamasini belgilang. Keyin Save tugmasini bosing. Buni qilish menyu satriga yangi Commissions menyusi paydo bo'lishiga sabab bo'ladi. Yangi komissiya rejasini yaratish uchun Commissions ‣ Comission Plans ga o'ting va New tugmasini bosing.

Komissiya rejasi tuzilishi

Har bir komissiya rejasi bir nechta komponentlardan iborat:

  • Based on: Komissiyalar Targets yoki Achievements ga erishish asosida berilishini belgilaydi
  • per: Reja individual sotuvchilarga yoki butun sotuv jamoasiga taalluqli ekanligini ko'rsatadi
  • Target Frequency: Maqsadlar qanchalik tez-tez yangilanishini belgilaydi: Oylik, Choraklik yoki Yillik.
  • Achievements: Komissiyalar uchun nima o'lchanayotganini belgilaydi.

Yangi komissiya rejasi tafsilot formasi.

Maqsadga asoslangan komissiya rejalari

Maqsadga asoslangan komissiya rejasida komissiyalar sotuv maqsadlariga erishish foiziga qarab beriladi. Maqsadga asoslangan rejalar aniq, o'lchanadigan maqsadlarni belgilash uchun ideal, masalan, chorakda ma'lum miqdordagi sotuvni hisoblash, keyin sotuvchilarni ushbu maqsadga qanchalik yaqinlashishi yoki uni oshirib yuborishiga qarab bosqichma-bosqich mukofotlash.

TIP

Maqsadga asoslangan rejalar Yutuq asosidagi rejalardan farq qiladi, chunki ular oldindan belgilangan, sobit maqsadga erishishga asoslanadi. Ular maqsadga asoslangan rag'batlantirish va samaradorlik bosqichlariga e'tibor qaratadi.

Yangi maqsadga asoslangan komissiya rejasini sozlash uchun Sales app ‣ Commissions ‣ Commission Plans ga o'ting, keyin New tugmasini bosing. Based on ochiladigan menyusiga bosing va Targets ni tanlang. Keyin per maydonida variantni tanlang.

On Target Commission maydonida maqsadning [100%] ga erishish uchun to'lov miqdorini belgilang. Effective Period maydonlarini yangilang va ushbu reja uchun sanalarni tasdiqlang. Keyin Target Frequency maydonini maqsadlar qanchalik tez-tez belgilanishi va baholanishiga qarab yangilang.

  • Oylik: tez-tez to'lovlar bilan qisqa muddatli maqsadlar.
  • Choraklik: biznes tsikllari bilan mos keladi va o'rta muddatli maqsadlarni ta'minlaydi.
  • Yillik: strategik rejalashtirish uchun uzoq muddatli sotuv maqsadlari.

Target Frequency maydoni yangilangandan so'ng, Targets yorlig'i tegishli vaqt oralig'i ro'yxati bilan yangilanadi. Har bir Period uchun Target maqsadini kiriting.

Achievements yorlig'ida Add a new achievement tugmasini bosib, ushbu reja uchun bir yoki bir nechta Achievement metric qo'shing.

Sales People yorlig'ini bosib, ushbu rejani tegishli xodimlarga tayinlang. Add a new Sales Person tugmasini bosib ularni alohida qo'shing yoki Add Multiple Salespersons tugmasini bosib bir nechta kishini birdan qo'shing.

TIP

Add Multiple Salespersons tugmasi faqat ../../general/developer_mode faol bo'lgan taqdirdagina mavjud.

Darajalar

Qo'shimcha rag'batlantirish berish uchun Maqsadga asoslangan rejalarga komissiya darajalari qo'shilishi mumkin. Bu pog'onalar sotuvchilarga ularning samaradorlik darajalariga qarab turli komissiya miqdorlarini olish imkonini beradi. Darajalar [0%] dan boshlangan holda bosqichma-bosqich oshishi mumkin. Bu sotuvchilarning maqsadning [100%] ga erishmasalar ham komissiya olish imkoniyatini beradi, shuningdek [100%] dan oshib ketish imkoniyatini ham beradi. Komissiya darajalarini komissiya rejasini yaratishda Commissions yorlig'idan belgilash mumkin.

Agar 100% dan yuqori darajalar qo'shilmasa, sotuvchilar belgilangan komissiyadan yuqori daromad ololmaydilar.

TIP

Quyidagi rejada darajalar [0%] dan boshlanib, [300%] gacha davom etadi. Agar sotuvchi kutilgan maqsadning [100%] ini oshirib yuborsa, ularning kutilgan to'lovi [300%] gacha oshishda davom etadi.

Komissiya darajalariga misol, 100 foizdan yuqori darajalar bilan.

Yutugga asoslangan komissiya rejalari

Yutuq asosidagi komissiya rejasida sotuvchilar hisob-faktura qiymatining foizini komissiya sifatida oladilar. Maqsadga asoslangan rejalar ma'lum maqsadlardan qat'i nazar, sotuv faoliyatini doimiy ravishda mukofotlash uchun idealdir. Masalan, qancha sotilganidan qat'i nazar, barcha hisob-kitob qilingan miqdorlar uchun [5%] komissiya taklif qilish.

TIP

Yutugga asoslangan rejalar Maqsadga asoslangan rejalardan farq qiladi, chunki ular tekis, doimiy stavka yordamida haqiqiy yutuqlarga asoslanib hisoblanadi. Ular davomiy, maqsadga asoslanmagan kompensatsiya rejalari uchun foydalidir.

Yangi maqsadga asoslangan komissiya rejasini sozlash uchun Sales app ‣ Commissions ‣ Commission Plans ga o'ting, keyin New tugmasini bosing. Based on ochiladigan menyusiga bosing va Achievements ni tanlang. Keyin per maydonida variantni tanlang.

Effective Period maydonlarini yangilang va ushbu reja uchun sanalarni tasdiqlang. Keyin Target Frequency maydonini maqsadlar qanchalik tez-tez belgilanishi va baholanishiga qarab yangilang.

Achievements yorlig'ida Add a new achievement tugmasini bosib, ushbu reja uchun bir yoki bir nechta Achievement metric qo'shing.

Sales People yorlig'ini bosib, ushbu rejani tegishli xodimlarga tayinlang. Add a new Sales Person tugmasini bosib ularni alohida qo'shing yoki Add Multiple Salespersons tugmasini bosib bir nechta kishini birdan qo'shing.

Yutuqlar

Samaradorlik rejalarida samaradorlikni bir nechta usul bilan o'lchash mumkin. Bular har bir rejaning Achievements yorlig'ida sozlanadi.

  • Amount Sold: sotuv buyurtmalarining (SOs) umumiy qiymati.
  • Amount Invoiced: tasdiqlangan hisob-fakturalarning umumiy qiymati.
  • Quantity Sold: SOs (Sales Orders) orqali sotilgan birliklarning umumiy soni.
  • Quantity Invoiced: hisob-kitob qilingan birliklarning umumiy soni.
  • Margin: foyda marjasi (sotuv narxi minus xarajat narxi).
  • MRR: obuna sotuvlaridan yangi Oylik takroriy daromad. Bu variant faqat Subscriptions ilovasi o'rnatilgan bo'lsagina mavjud.

TIP

Reja nimaga Based on qilinganidan qat'i nazar, har bir rejada Yutuqlar ham, Maqsadlar ham sozlanishi kerak.

Rejani tasdiqlash

Yangi rejaning tafsilotlarini tasdiqlagandan so'ng, Approve tugmasini bosing. Bu rejani Draft bosqichidan Approved bosqichiga o'tkazadi.

WARNING

Approved bosqichidagi komissiya rejalarini tahrirlash mumkin emas. Tasdiqlangan rejani tahrirlash uchun avval uni Reset to Draft qilish kerak.

Reja tasdiqlanganidan so'ng, Odoo avtomatik ravishda samaradorlikni kuzatib boradi va belgilangan parametrlarga asoslanib komissiyalarni hisoblab chiqadi.